Home | Press | News

News

Il successo dell'Hybrid Music Contest: un'esperienza da ripetere

24-08-2018

Si è svolta in un clima di festa e divertimento la serata finale, tenutasi il 4 luglio, del concorso musicale Hybrid Music Contest – Edizione Anno Zero, il primo concorso musicale svoltosi nella sala prove del Comune di Venezia, organizzato da Euro&Promos e l'ufficio Cultura del Comune di Venezia all'interno della manifestazione MARGHERA ESTATE.

La prima parte della manifestazione estiva, dedicata esclusivamente alla musica declinata in molte sue forme, ha potuto vantare un risultato di pubblico ed riscontro decisamente positivo. Nonostante si stata l’edizione 0, sono state ben oltre 500 le persone hanno che affollato gli spalti dell'arena Mercato di Marghera.

Originali e significative le cinque realtà musicali finaliste del contest che, interpretando brani inediti del loro repertorio, non potevano che stupire gli spettatori e la giuria di qualità: i Dan’s Apartment, i Double Shuffle Blues, le House of Tarts, le Storie Storte e Alessandra Noemi Vedovato.

Tra i premi, oltre all’utilizzo gratuito della sala prove presente nella struttura innovativa dell’Hybrid di Mestre (vinto dai secondi e terzi classificati), lo sponsor principale Euro&Promos ha contributo con un buono spesa di 500 euro da destinare alla strumentazione musicale, vinto dalle prime classificate, il duo HOUSE OF TARTS, nella foto.
Seconde classificate le STORIE STORTE. Terzi Classificati i DOUBLE SHUFFLE BLUES.

Presente alla serata il Vice Presidente e responsabile della Divisione Culture, il dott. Alberto Sbuelz, che ha sostenuto fin dal primo momento l'iniziativa:
“Per Euro&Promos è stato un piacere poter contribuire attivamente per l’organizzazione e la buona riuscita di questo evento. Per noi, fino ad un anno fa Cooperativa e oggi S.p.A., resta comunque sempre importante esserci nei momenti significativi delle comunità, dove la cultura, l’innovazione e i giovani sono i protagonisti, e dove, allo stesso modo, vi è la possibilità di prestare servizi che permettono di fortificare e migliorare il legame imprescindibile tra il territorio e la collettività. 
Con grande piacere, visto il successo, il contest verrà riproposto anche l'anno prossimo."

MARGHERA ESTATE proseguirà per tutto il mese di agosto con la seconda fase dedicata al Cinema.


Hybrid Music Contest 2018

04-06-2018

EURO&PROMOS FM, leader nazionale per i servizi culturali, in collaborazione con il Comune di Venezia, organizza una open call per i giovani musicisti. L'idea e la collaborazione sono il naturale proseguimento dell'esperienza HYBRID MUSIC, la sala di musica aperta nell'ottobre 2017 è diventata una realtà importante; un punto di riferimento per i giovani musicisti locali e non solo.
Da questa fucina di creatività nasce l'idea del contest musicale che permetta ai giovani utilizzatori del servizio di mettersi alla prova con esibizioni live.
Il contest prevede una prima fase di selezione dei demo e in ultimo l'esibizione dal Vivo durante Margera Estate, importante contenitore culturale dell'estate Veneziana.
Iscrizioni fino al 10 giugno al link: http://live.comune.venezia.it/it/2018/05/hybrid-music-contest-2018-edizione-annozero-prende-il-il-concorso-riservati-ai-giovani

Regolamento


“Padri e figli”: la nuova mostra di Illegio con 21 opere mai esposte in Italia

Padri e Figli 2018

08-05-2018

Euro&Promos sarà tra i partner istituzionali che sostengono “Padri e figli”, una delle più importanti mostre d’arte che il Friuli Venezia Giulia e il Nordest si prepareranno a scoprire nel corso del 2018, per molti motivi.

In mostra sarà infatti possibile vedere per la prima volta in Italia opere di straordinaria bellezza, in particolare 21 opere estere mai esposte nel nostro Paese e 4 opere del tutto inedite al panorama degli studiosi d’arte (due di collezione privata londinese, una da collezione privata di Bruxelles e una di collezione privata milanese).
Complessivamente saranno 60 i capolavori presenti provenienti dall’Italia e dall’estero (Belgio, Croazia, Francia, Polonia, Russia, Spagna, UK), da importanti musei pubblici e da collezioni private, attraverso un percorso suggestivo e raffinato per la rarità di alcune iconografie e per l’attualità dei temi.

Il legame tra padri e figli e figlie sarà al centro dell’intero percorso espositivo, che attraverso opere emozionanti e colpi di scena d’arte farà rivivere le storie più incantevoli e struggenti, sublimi e torbide che come perenni monumenti riveleranno cosa significhi realmente essere padre.

«Percorrendo le dieci sale della mostra - dice il curatore don Alessio Geretti - l’occhio del visitatore viene avvinto da profili divini di sculture tormentate e brividi impetuosi di chiaroscuri barocchi, dal tocco delicato di pitture medioevali o da squarci di teatro in dipinti romantici che rievocano pagine antiche. 
Notevole anche la presenza in mostra di un capolavoro drammatico noto al mondo intero, attraverso una sua impressionante e magistrale replica voluta dai Musei Vaticani e oggi conservata Bilbao in Spagna: il Laocoonte. Frutto di tre maestri provenienti da Rodi, ammirata a Roma nel palazzo dell’imperatore Tito, ritrovata nel 1506 e divenuta il punto di partenza di quelli che oggi chiamiamo Musei Vaticani. »

La mostra si propone di offrire all’uomo d’oggi una teoria della paternità, in questa nostra epoca nella quale uno dei più evidenti problemi antropologici è che l’uomo contemporaneo spesso non sa più che differenza ci sia tra generare qualcuno e diventarne realmente padre, né riesce facilmente a trovare vie di riconciliazione e di risanamento di fronte alle ferite interiori che rimangono in chi non ha avuto un vero padre o ha patito le sue contraddizioni e infedeltà.

Organizzatore della mostra è il Comitato di San Floriano, che dal 2004 al 2017 ha realizzato le mostre internazionali ad Illegio, oltre ad altre mostre in Italia, a Bruxelles e presso la Santa Sede. 

Per la prima volta nella storia delle mostre di Illegio, molti visitatori e gruppi hanno già iniziato a prenotare centinaia di biglietti (tramite l’apposito form nel sito: http://www.illegio.it , oppure tramite mail: ), segno della forte percezione di un’esposizione che lascerà interiormente il segno e del desiderio di evitare le code che s’accompagnano a un sempre più grande successo.

Scarica il flyer


54th place for Euro Promos in the top 500 companies of Friuli Venezia Giulia

europromos in the top 500 companies of FVG

24-01-2018

Euro&Promos ranks 54th in the Top 500, an important tool for analysing local economic realities thanks to the network of PwC, a consulting firm, now leader in Italy in the market of small and medium-sized enterprises.

Rank improved by one place compared to the previous year, with increasing turnover and EBITDA ratio.

The classification shows the companies with registered offices in Friuli Venezia Giulia listed in the Aida database of Bureau Van Dijk at the time of the analysis.

In terms of growth performance, Friuli Venezia Giulia beats Veneto. This is what emerges from the comparison. Encouraging data from the Top 500 survey: 2016 was a positive year for the first 500 companies in Friuli Venezia Giulia.


Aria di novità alla Biblioteca Centro Culturale Cederna di Monza

09-02-2018

Novità negli allestimenti degli spazi e nel programma degli eventi.

Sabato 10 febbraio l’inaugurazione.

 

Si terrà sabato 10 Febbraio 2018 il passaggio di testimone della gestione della Biblioteca Centro Culturale Cederna di via Zuccoli a Monza.

Dopo molti anni di gestione del servizio da parte di una cooperativa, a curare il servizio sarà ora Euro&Promos Facility Management S.p.A., una delle più importanti realtà italiane nel settore Integrated Facility Management con sede a Udine e oltre 6000 dipendenti in tutta Italia, oltre che azienda leader nel settore Culturale e specializzato nella gestione di biblioteche e archivi.

“Euro&Promos è lieta di gestire un gruppo di lavoro vivace e appassionato all'interno di un quartiere vivo e multiculturale come quello di Cederna, valorizzando le esperienze maturate nel corso degli anni e il rapporto con la comunità.” – dichiara Alberto Sbuelz, Responsabile del settore Culture della Società. 

E continua: “L’utenza della Biblioteca corrisponde a tutti i cittadini residenti nel quartiere e si estende a tutti gli utenti dei servizi di Brianza, verso i quali ci riteniamo fortemente responsabili.

Il nostro obiettivo è dare continuità ad un servizio nato nel lontano 1991, unendo le precedenti esperienze sociali ad un nuovo progetto di rilancio biblioteconomico, per dare risposte concrete ed attuali alle mutate esigenze della comunità nel terzo millennio.”

La storia recente della Biblioteca, infatti, indica una sua particolare predisposizione ai servizi per i giovani adulti che è necessario consolidare anche per prevenire l’insorgere nel quartiere di fenomeni di disagio giovanile e sociale in genere.

Euro&Promos, in accordo con l'amministrazione comunale di Monza e Brianza, ha pianificato la chiusura della sede per lavoro interno al fine di riallestire gli spazi e creare nuove sezioni bibliografiche. Inoltre, l'intervento di riorganizzazione della biblioteca, servirà a rendere l'ambiente più confortevole agli utenti che sentono il luogo al pari di una casa. Per integrare la Biblioteca di Cederna all’interno della rete delle tante biblioteche gestite da Euro&Promos, oltre al personale storico, sono stati coinvolti anche altre operatori che hanno portato la loro esperienza in contesti analoghi sul territorio nazionale ed in particolare dal Trentino. 

L'apertura della nuova sede si terrà sabato 10 Febbraio alle ore 10.00 e sarà occasione di ospitare un fitto programma di benvenuto:

- ore 10:00, apertura sale

- ore 10:30, Maschere Pazze, laboratorio di cera a cura della Cooperativa l'Iride – prenotazione obbligatoria

- ore 14:30, Inaugurazione e saluti dell’Assessore ai Servizi Biblioteari, Pierfranco Maffè

Segue visita della biblioteca e iniziativa “Bibliotecario per un giorno”

“Il Centro Culturale di Cederna si presenta come uno spazio utile ad ospitare molteplici attività sociali e culturali, sede di appuntamenti ed incontri di diverse associazioni locali. Per noi è molto importante contribuire, con piccole grandi azioni/investimenti, alla qualità della vita della comunità.” – continua Roberta Cellamare, area manager che si occuperà di perfezionare e coordinare l’attività degli operatori.

Le bibliotecarie, in quanto tali, svolgono servizi di prestito, restituzioni, reference, compiti da bibliotecario, ma soprattutto offrono un servizio socio-culturale alla popolazione, soprattutto per la gente del quartiere collaborando attivamente con le associazioni locali, progettano laboratori ed eventi culturali (letture, rappresentazioni teatrali, ecc.).


Maximum legal rating for Euro Promos

22-01-2018

The Italian Antitrust Authority awarded Euro&Promos the three stars, granting the highest score obtainable in terms of Legality Rating.

The classification is a tool that the Ministry of Economic Development has made available to companies to promote the principles of ethical behaviour in the company. Therefore, it is an award that, at the same time, is an indicator of compliance with the principles of legality and careful business management within the companies that apply for it.

To date, 4,734 companies have been listed by the Italian Antitrust Authority. Of these, only 260 companies obtained the highest score. In Friuli Venezia Giulia, two other companies obtained the three "stars", Icop Spa of Basiliano and Omnia Costruzioni srl in Trieste.

The Board of Directors is pleased to learn about this important award.

The regulation requires compliance with different requirements, ranging from compliance with the Legality Protocol signed by the Ministry of the Interior and Confindustria, to compliance with self-regulatory ethical codes adopted by trade associations, up to the choice of adopting processes to guarantee forms of Corporate Social Responsibility. The relation between legality and social responsibility is inevitably close.


Euro&Promos; Social Health Care and Sente-Mente® together for the conference - “From GDP to GNH – From Gross Domestic Product to Gross National Happiness”

europromos eventi

13-12-2017

A conference dedicated to making the community a happier place is scheduled for Tuesday, 19 December,  at 8 p.m. at the Castello di Valvasone (Cavana Room).

Neuroscience and positive psychology have highlighted the close relationship between health and happiness, as well as between the mind and body. Therefore, this conference will focus on two important tools relevant to the educational and social-assistance environments for all of the key players (residents/workers/family members; clients/suppliers/companies; parents/teachers/students): breathing and  laughter therapy.

The event was organized in collaboration with Letizia Espanoli’s Sente-Mente®. Espanoli is a trainer in the healthcare industry. She’s come up with this model. Unlike other models that focus on loss, pain, and problems, Sente-Mente® trains people and organizations in the healthcare field to stop feeling impotent, with a method able to create a sense of wellbeing for workers, family members, and residents.  

Workers in the healthcare industry can be subject to a great deal of psychological risk factors. For example, the great emotional impact on workers who constantly deal with traumatic situations, working long shifts, and who must constantly be focused and attentive.

The happiness training project (“Educare alla Felicità”) was created to bring a positive, personalized response to these situations.  

Actually, today, all work environments are increasingly unhealthy. Work stress has not only become an issue that must be confronted. It is something that leads to increased absenteeism, lower productivity, and that undermines the most important value of a company, its capital: human resources.

“A company’s workers are its greatest asset, as they bring added value across the board, regardless of the roles they play. This is why at Euro&Promos, we constantly invest in training our personnel with periodic courses so they can stay up-to-date, perfect their skills and learn more specialized skills. These are held in our headquarters in Udine as well as in all of our offices throughout Italy,” says Stefano Sedrani, who manages the retirement homes and home-based care units at Euro&Promos Social Health Care. “For us, it is just as important to contribute—with small and large actions and investments—to the quality of life in the community, entering into partnerships to create a sense of belonging and local social responsibility.”

“This evening will be a wonderful opportunity for all of those living with degenerative diseases, for relatives, and professionals. Actually, these are universal reflections that can be applied to everyone’s daily lives,” says Dasy Pozzan, who is in charge of Health Care services in the Pordenone area.

Euro&Promos, which has its headquarters in Udine, is one of the most important Italian companies in Integrated Facility Management. It closed its latest consolidated balance sheet with 120 million euros, and with 6,215 employees throughout Italy. The company has a large staff of “invisible professionals” involved in those many services that make everyday activities run in industries, hospitals, and public offices. These workers include professionals working in logistics, cleaning, health care, maintenance, laundry services, waste disposal, social services, libraries, and cafeterias.


For more information and to sign up: 0432/603605 - dasy.pozzan@europromos.it    


Supporting local sports and events is a must for our company

euro promos pulizie euro promos pulizie

14-12-2017

Each year, we launch and renew sponsorships for local events and associations, most of which are sports-related. At Euro&Promos, this commitment has always been a shared sentiment, something we include in the budget and the balance sheet year after year, season after season.

This is called Corporate Social Responsibility, which, according to the European Union, is a form of self-regulation integrated into a business model, focused on social and ecological issues, whereby a company takes responsibility for its impact on society.

In our case, perhaps it is preferable to talk about Local Social Responsibility, because we would like to contribute—via small and large actions and investments—to improving the quality of life in our community, entering into partnerships that create a sense of belonging among employees, and improving our image with stakeholders.  

Despite these “complicated” times, these investments continue, both economically and in terms of time and attention. While they certainly aim to strengthen the brand’s reputation, the top priority is maintaining relationships outside the company and supporting activities throughout the community where the various stakeholders live and work.

This focus on ethical values as well as social and environmental issues has the objective of fostering sustainable development.

 

Ongoing SPONSORSHIPS

Apu Gsa Pallacanestro A2 basketball http://www.apudine.it/

Cda Volley Talmasson B1 volleyball http://www.volleytalmassons.altervista.org

Libertas Martignacco B1 volleyball http://www.libertasmartignacco.it/

Volley Grifone D volleyball http://www.fipavveneto.net/societa?ComitatoId=5&SId=251

A.s.d. Tarcentina football http://www.tarcentina.it/

A.s.d. Palmanova calcio       youth football https://www.facebook.com/ASDPALMACALCIO/

A.s.d. comunale Gonars youth and amateur football http://www.friuligol.it/gonars

A.s.d. Fulgor Godia amateur football https://www.facebook.com/groups/103258703054814/?fref=nf

A.s.d. Atletico Pasian di Prato calcio  http://www.atleticopasiandiprato.it/

A.s.d. Beach tennis Lignano (May 2017 event) https://www.facebook.com/BeachTennisLignano/

AMNIC Ass. Naz. Mutilati Ed Invalidi Civili (equipping a vehicle for transporting the disabled) http://www.anmicud.it/dynamic/chi-siamo

 

Event SPONSORSHIPS

Mini Marathon in Udine 2016 and 2017 http://maratoninadiudine.it/

Telethon Relay Udine 2015 2016 http://www.telethonudine.it/

WiRun Trento 2016 2017 https://www.facebook.com/events/281923958992876

Aticelca Congress 2017 http://www.aticelca.it/1/congresso_aticelca_2017_3987831.html

Fare Congress 2017 http://congressofare2017.it/

Stelline Congress 2016 http://www.convegnostelline.it/stelline2016/news.php?pag=2


Euro&Promos; along with Trento’s WIRun 2017: running together to fight violence against women

euro promos pulizie

14-12-2017

A thousand runners wearing colourful red t-shirts participated in Trento’s WIRun, the non-competitive charity run that aims to combat violence against women. The run, with a course of about 5 km, took place on Sunday, 26 November 2017.

This year, instead of numbers, the runners’ bibs featured the Euro&Promos logo alongside words of hope (redemption, respect, faith, freedom, etc.). It was truly an honour to participate! Trento’s WIRun is an event that is perfectly in line with Euro&Promos’ philosophy. We have always sponsored events like this and this is its second year as the main sponsor of the WIRun. We absolutely wanted to take part in this event in order to mark the International Day for the Elimination of Violence Against Women, showcasing strength in numbers and using sports as a tool for reinforcing a sense of wellbeing and self-confidence.

This is a national event that also takes place in Verona and Cesena. Now in its fourth edition, Trento already has a history. This year was truly a success with 1,050 runners (761 adults and 289 participants under the age of 16). Despite the cold winds, the streets of Trento were teeming with people, almost twice as many compared to last year, showing just how successful this initiative has been.

The runners included almost 300 young men and women, indicating good things to come for the future. Also present were 10 spokespeople, 2 council members, the vice mayor, the vice dean, and many other important figures.

Euro&Promos, which has its headquarters in Udine, is one of the most important Italian companies in Integrated Facility Management. It closed its latest consolidated balance sheet with 120 million euros, and with 6,215 employees throughout Italy. The company has a large staff of “invisible professionals” involved in those many services that make everyday activities run in industries, hospitals, and public offices. These workers include professionals working in logistics, cleaning, health care, maintenance, laundry services, waste disposal, social services, libraries, and cafeterias.

The company has grown constantly since 2007 when it was created as the result of the merger between Eurocoop and Promos San Giacomo. There has been growth both in terms of turnover (about 10 million each year) as well as in terms of the number of employees: from 2,000 to 6,000 employees with constant average growth of about 700 workers per year. 


The Trento WIRun: on 26 November everybody runs to support women

euro promos eventi

20-10-2017

Our logo, too, will be on the red T-shirts for the Trento WIRun, the non-competitive fund-raising race to say no to violence against women. The approximately 5 km race takes place on Sunday 26 November 2017 through the streets of Trento’s old centre; competitors have the choice of running or walking.

The Trento WIRun is an event perfectly in keeping with Euro&Promos’s sensitivity as a long-time sponsor of similar events – this is the second time it features as a WIRun main sponsor – , a constant commitment confirmed on this occasion, too, to celebrate the International Day for the Elimination of Violence against Women, show the group’s strength and embrace sport as a way of boosting our wellbeing and self-confidence.

This year, four cities take part in the national event on November 26: Trento, Verona, Rome and Cesena. Trento is a WIRun veteran as this is its fourth race. More than 1,000 people took part in the three previous events. In these three years, over 15,000 people have been involved in 50 different localities across Italy.

In view of the 2016 race (over 600 registrations), some 800 participants are expected this year. Fifty percent of the entry fees – €12 per person – will be donated to a local association which supports women who are the victims of violence.

The other 50% of the entry fees will be used directly by Women in Run Italia  http://www.womeninrun.it/#sthash.3fN5LtcY.dpbs   to finance their projects in Italy.

Info: | | 3806850833

WiRun on Facebook: https://www.facebook.com/events/281923958992876